snö slunga?

snö slunga eller ahr du en rakad tunga?  för min del så får den vara hårig.

ja ja nu kan ja koma till saken. jo påväg hem från jobbet idag så sklratta ja å johan åt 2 gubabr som va ute å skotta av sin gård. ja det som va kul va att det bara kommit kasnke 5 cm snö å det fortfarande snöar!! 
jaja jag släppa ut å johan å körde sakta i lugnt tempo hem till gården men döm av min förvåning! min resa blev till en eufori av skottande gubbar med både snöslungor å skyfflar det flög snö så ja knappt såg vägen! 
men snälla nån måste man ha en snöslunga för att skrapa bort 5 cm snö från en tomt på 10 kvadrat?å dom sejejr att ungdommar ä lata? jaa nu äd et juh så att 98,3 procent av dagens ungdomar tror juh att röra på sej det ä något man gör på ett gym å lyfter en hantel 10 ggr sen går dom hem till sitt cigg paket å setter sej å spelar wow. jajaa nej ja lär vell ut å dra igång på min 6 växlade canadian å häva unan snön från min gård som alla andra gubbar. fast min gåerd skilljer sej ltie från deras. ja ahr itne skotta en enda gång i år å det ä som att gå på en ny plöjd åker.men itne gråter ja för det ja atr tag i skyffeln å börjar skötta
men så flinar lätt när ja tänker på när ja som 90 åring ä piggare än dägens ungdom som då ä 65 år å mer ihopskrumpnade än ett äppelskrutt som legat ute över vintern. meeen vafasen dom har juh allti sin DATA å sina CIGG vad kan livet mer erbjuda en förtvinade muskler å lung cancer? 

förlåt ja glömde deras sönder mosade järnor efter all dunka dunka mmmts mmmts musik dom lyssnar på mer enformit än ett testbilds pip!
 
fan va ja blev å träta hur kom ja i påd et spåret=)  

Kommentarer
Postat av: julia berg

hahaha du kommer bli en riktigt bäsig gammal gubbe sen robban :D

2008-12-16 @ 12:33:02
URL: http://juliaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0